måndag 5 maj 2014

Måndagslista HanaPee style

Skojsig lista, snodd från HanaPee:

Hur har din dag varit?
Tvättstuga, läsa på toa medans jag skiter, slösa tid framför datorn, laga mat alldeles för sent, ha ont i magen, panika över att jag slösar bort mitt liv... Nu moffa godis och kolla på tv-serier. Same old med andra ord.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Om jag fick välja själv... typ Freja, Idun, Saga, Sol eller något annat mysigt namn.

Vilket är ditt största beroende?
Läppsyl, choklad och läsk.

Vad gör du när ingen annan ser?
Bölar åt Glee (RIP Finn snyft snyft...), dansar runt medan jag sjunger med i något Glee-nummer.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Typ...läsa? Älskar verkligen att läsa! Gå långa promenader. Annars får jag väl säga pilla på sårskorpor och finnar. Äckligt tillfredsställande.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Förmodligen OCD, eftersom jag redan verkar ha lite sådana tendenser...alt depression.

Vad beställer du på krogen?
Äppelcider, smaskiga drinkar och pommes.

Vilken är din största skräck?
Att jag ska vara sämst och misslyckas med allt, plus att min mamma dör. Hur ska jag klara att leva utan henne?!

Hur gör man för att ragga på dig?
Eh jag vet inte, folk brukar inte ragga på mig, är kanske för oattraktiv? De får gånger jag går ut blir jag bara tallad på av äckliga killar pga storbystad = lovligt byte? Alltså killar som verkligen bara kommer fram till mig och stoppar ner handen i min klyfta. Krograggning är vidrigt. Krogragga inte på mig, tack. Var typ en sjysst människa och behandla mig inte som ett objekt.

Vad har du funderat över på sistone?
Feminism, störtande av patriarkatet, tv-spel och Game of Thrones.

När skäms du?
När jag kommer på mig själv med att gå patriarkatets ärenden genom typ internaliserad sexism/tjejhat. Och när jag inte ger tiggare pengar, fy fan.

Vem är den mest kända människa du talat med?
 Jag venne, Lasse Kronér? Sören Olsson och Anders Jacobsson? Träffar inte precis många kändisar i mitt liv.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Din mamma xxx...

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?

I vårt samhälle räknas det väl som konstigt att få komplimanger för sitt fläsk, så det får bli mitt svar. Mina vänner uppskattar min fysiska mjukhet.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att inte vara så sämst och skjuta upp alla mina problem hela tiden.

Vad gör du när du är ledsen?

Gråter för mig själv, typ sätter på sista avsnittet av säsong 3 av O.C. och bölar ögonen ur mig när de graduatar och när Marissa dör och Ryan ba dör inombords. Annars förtränger jag väl mina känslor, som vilken annan psykiskt sund människa som helst.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?

Fleecepyjamas med gosiga sockar.

Har du någon gång slagit någon?
Klart, jag har ju syskon liksom.

Vad ser du fram emot just nu? 

Att F! kommer in i riksdagen 2014, att patriarkatet krossas och alla människor på jorden blir jämställda, att vi räddar planeten och att åka Helix på Liseberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar