lördag 3 maj 2014

Skit också

Kan vi prata lite (läs: mycket) om det här med bajs? Bajs och pruttar. Det finns kanske viktigare och fräschare saker att prata om, men jag vidhåller ändå att detta behöver talas om! De flesta av oss både bajsar och pruttar (undantaget typ folk som inte kan pga sjukdom/missbildning eller något?), men det är liksom fortfarande inte ok för oss kvinns att göra det, eller i alla fall inte att prata om det. Jag hatar detta, för jag är en kvinna, jag bajsar och pruttar varje dag och JAG VILL KUNNA PRATA OM DET!!!

Det finns få saker jag uppskattar så mycket som att ge efter för mina kroppsliga behov, alltså saker som att rapa, kissa, bajsa och prutta. Jag älskar fan att prutta (förutom när det känns som att man skiter på sig och man inte faktiskt redan har parkerat arslet på toastolen och det finns viss risk för läckage), speciellt på morgonen när man precis har vaknat och ens rövhål trumpetar god morgon åt en. Därför är något av det värsta som finns när jag inte "kan"(läs: får) prutta. Ni vet vad jag menar: säg att man är med en bekant/vän/grupp av bekanta/vänner och umgås på valfritt sätt, och så behöver man verkligen prutta men man gör det inte, för det är vidrigt att prutta ju, speciellt som tjej, de kommer tycka att man är äcklig! Man kniper ihop skinkorna, vänder och vrider på sig, spänner alla muskler i de nedre regionerna och ber till alla möjliga gudar att man inte ska släppa en brakare inför de här människorna. Man mår så dåligt, kan inte slappna av, vill bara gå ut eller hem och fisa av hjärtans lust. Jag HATAR det.

Samma sak med bajs. Jag har självdiagnostiserat mig med IBS, för jag har fan ränneskita flera gånger i veckan, och jag vill kunna prata med folk om det utan att känna mig "okvinnlig" (alltså failad i egenskap av kvinna) och äcklig. Mina vänner är lyckligtvis vana vid detta vid det här laget, men det dröjer ofta länge innan jag känner att en person är såpass bekväm med mig (inte att jag är bekväm med dem, för jag är en ganska ohämmad och fri person egentligen) att jag inte skrämmer iväg dem med mitt bajsprat och med det faktum att jag inte stänger dörren när jag går på toa. Ett av mina bästa sms-minnen någonsin är när jag och min nyblivna skolkamrat var på praktik tillsammans och skulle gå på toa samtidigt och hon smsade mig under tiden vi satt på dass och frågade: Bajsar du? Jag skrattade rakt ut och blev så glad, för jag kände genast att vi kunde slappna av och bara vara människor tillsammans.

(Side note: HUR KUL är inte pruttar?! Det finns få saker jag skrattar så mycket åt som pruttar. Lägger nån en fjärt så flabbar jag ihjäl mig, det är så jävla roligt! :D :D :D Men det får man heller inte tycka som kvinna, eller som vuxen för den delen. Men jag står fast vid att pruttar är något av det roligaste som finns. Kiss- och bajs- och prutthumor FTW! Ibland undrar jag om jag och mina närmaste är de enda i hela världen som lufsar runt hemma och pruttar på varann, typ ligger och gosar och fjärtar under täcket och ba "mmm, jag värmer dig lite nu, varsågod hehehe!" eller fiser i ansiktet på varann när man går förbi. Guuuu vad omogna vi är, bläää, väx upp någon gång!)

Tänk om vi alla kunde känna oss såpass bekväma med varandra, och att det ansågs helt normalt, att vi bara kunde fjärta på utan minsta lilla tanke på vår image. Fatta vad bra vi och våra magar och tarmar hade mått. Istället för att knipa inne gasen och bajset och få plågsamma inombordspruttar och typ tarmvred kunde vi slappna av och fokusera på annat. För det är fan tortyr att inte få göra som kroppen säger åt en. Men att det här med att vara kvinna innebär att plåga sin kropp är ju inget nytt under solen.

Detta är fan ett jämställdhetsproblem. Visst, det finns säkert tillfällen då män också känner att de inte kan släppa loss fisarna hur som helst och att de är äckliga om de bajsar hemma hos någon annan, men det är verkligen inte lika äckligt att en man pruttar och bajsar som att en kvinna gör det.






Bilder av den här typen ska väl ses som ett skämt (haha, jättekul?), men de visar fan på förtryck av den kvinnliga kroppen. Våra pruttar får inte låta som pruttar gör, de får inte lukta skit eller äggmökigt och de får fan inte liknas vid avföring på något sätt. Vi kvinnor ska stå över kroppsliga behov för vi är inte mänskliga, vi är ju "kvinnliga varelser", det täcka könet (”'Det täcka könet' betyder alltså: det vackra könet, det nätta könet, det behagliga könet eller det tacksamma könet…").

Detta visar bara ÄNNU EN GÅNG på att kvinnor inte är människor, de är inte jämställda männen, KVINNOR ÄR MOTSATSEN TILL MÄN. Jag blir så jävla trött. Låt oss få bajsa och prutta hur mycket vi vill, jävla förtryckare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar